23 Nisan 2013

NAMAZ KILMAK İSTİYORUM AMA, KILAMIYORUM DİYEN KARDEŞLERİME !



Namaz kılmak bir insanın yeryüzünde ulaşabileceği en büyük mutluluk.. Namazda Allah'ın huzuruna çıkıp O'na durumunu arz etmek, O'nunla olduğunu bilmek  inanılmaz güzel bir duygu..

Rabbimiz bizi çok seviyor, bizi muhatap kabul ediyor ve her beş vakitte; buyur kulum diyor..

Ezan sesini duyup Allah'ın huzuruna davet ettiğinin bilincini taşıyan her insan; can ile baş ile O'na yöneliyor .Şah damarından daha yakın olan Rabbi ile buluşuyor.

Yarın ahrette ilk sorgumuz namaz ...Allah soracak;

kulum ben seni davet ettim neden gelmedin dediğinde ne cevap vereceğiz..Davete icabet etmek şart.

Namaz dinin direği diyoruz peki neden?

Neden biliyor musunuz? namazla Allah'a yönelen insan asla ve asla kötülüğe yer vermiyor yaşamında..
Ancak her şeyde olduğu gibi, namazda da samimiyetle yönelmek çok önemli..

Samimiyetsiz kılınan namazdan tabii ki hayır görmek; imkansız..

Aklın başka yerde olup namaz kılmak olmaz. Tam manasıyla kalben yönelmek gerekiyor. Kalben yönelen kişi; namazını kıldıktan sonra; Rabbine verdiği sözden geri dönmez..Bilir ki Rabbi onun her yaptığı görüyor, işitiyor..
Yarın ahrette her yaptığının hesabını verecek..Bu bilinçte olan insan için; yaşamın anlamı Allah'ı razı etmek.

Peki ben neden namaz kılamıyorum, tüm bunları bilmeme rağmen diyen kardeşlerime tavsiyem;

Yaşadığımız her anın Allah'ın bizimle olduğunu bilmemiz ve her an Allah'ın bizi kontrol ettiğini hiç aklımızdan çıkarmamamız gerekiyor.
Burası fani dünya..hiç birimiz kalıcı değiliz, hepimiz göçüp gideceğiz..Giderken sadece ve sadece burada yaptığımız amellerimizi götüreceğiz..

Ve o dehşetli gün geldiğinde; hepimiz bir başımıza hesap vereceğiz Allah'ın huzurunda.

Gelin bu sabah bir başlangıç yapın..Ezan sesini duyduğunuzda; gidin abdest alın.
Tam olarak bilmiyorsanız kılınışını yine de bildikieriniz ile kılın namazınızı. Allah kabul eder.

Çıkın Rabbin huzuruna..O'na arz edin durumunuzu.. Namaz bitiminde dua edin Rabbe. Halinizi arz edin gözyaşları ile birlikte..İnanın yaşayacağınız 5-6 dakikalık namaz kılma mutluluğunuzu yeryüzünde hiçbir şeye değişmeyeceksiniz..

Allah yar ve yardımcınız olsun...

.....
Cenab-ı Allah buyuruyor; Hepiniz Ona dönün, Ondan korkun. Namazı dosdoğru kılın, müşriklerden olmayın.  (Rum Suresi- 31 ayet )

İlk yayın;( 6-08-2011) İnşaAllah bu yazım bir çok kişiye ışık olsun. Amin.


Namaz kategorisindeki diğer yazılarımızı da okumanızı rica ediyorum..  ALLAH yardım etsin inşaAllah.. http://gulumceninkaleminden.blogspot.com/search/label/namaz


23-04-2013{ 09:25 Gülümce Yıldız

12 yorum:

  1. Allah seni cennetine kabul eder insallah. Bende namaz kilmak istiyorum. Dualri ezberledim namazida fakat sureler konusunda kafam karisiyor hangi sureleri okumam lazim hepsinimi yoksa belli sureler varmi varsa hangileri.lutfen bana yardimci ol cvp sabirla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Amin, cümlemizi inşaAllah kardeşim. Öncelikle şunu söylemek istiyorum:
      namaza başlamaya niyet etmişseniz hemen başlayın, çünkü imandan sonra ilk sorgumuz namaz biliyorsunuz. Dinimiz kolaylık dini, tüm sureleri öğrenene kadar bildiklerinizle başlayın inşaAllah. Size bir kitap tavsiye edeceğim: YUSUF TAVASLI- Kolay Namaz Hocası, ya da Tam namaz hocası. bu kitaplar tüm yeni başlayanlara için ışık olacaktır. Orada namazda okunacak tüm dua ve sureler, anlamları ile mevcud. Ama ben size birazını buradan açıklayayım.

      *Sabah Namazı Sünneti
      1.rekatında: Sübhaneke+euzu besmele+fatiha(amin)+kevser süresi 2.rekatında:besmele+fatiha(amin)+ihlas süresi
      Oturuş: ettehiyyatü+salli -barik-rabbenalar,

      *Sabah Namazının Farzı
      1.rekatında:Sübhaneke+euzu besmele+fatiha(amin)+felak süresi 2.rekatında:besmele+fatiha(amin)+nas süresi
      Oturuş:ettehiyyatü+salli -barik-rabbenalar
      Öğle namazının 4 rekat ilk sünneti;
      1.rekatında: Sübhaneke+euzu besmele+fatiha(amin)+fil süresi 2.rekatında:besmele+fatiha(amin)+kureyş süresi oturuş: ettehiyyatu 3.rekatında:besmele+fatiha(amin)+maun süres
      i 4.rekatında:besmele+fatiha(amin)+kevser süresi oturuş:ettehiyyatu+salli-barik+rabbenalar
      Öğle namaznın 4 rekat farzı için;
      1.rekatında:Sübhaneke+euzu besmele+fatiha(amin)+kafirun sresi 2.rekatında:besmele+fatiha(amin)+nasr süresi oturuş: ettehiyyatu 3.rekatında:besmele+fatiha(amin) 4.rekatında:besmele+fatiha(amin) oturuş:ettehiyyatu+salli-barik+rabbenalar Öğle namazının 2 rekat son sünneti 1.rekatında:Sübhaneke+euzu besmele+fatiha(amin)+felak süresi 2.rekatında:besmele+fatiha(amin)+nas süresi oturuş:ettehiyyatu+salli-barik+rabbenalar kaynak:

      Tam namaz hocası (HAFIZ YUSUF TAVASLI )
      Başlayınca bize yazmayı da unutmayın :) Rabbim kolaylık versin inşaAllah kardeşim.

      Sil
  2. Allah razi olsun.bir an once baslamak istiyorum suan ezberimde hic sure yok hemen ezberleyip baslayacagim.umarim rabbimin bana cizdigi kaderde olmeden namaz kilmak nasip olur.insallah en kisa zamanda gorusuruz.allaha emanet ol kardesim.

    YanıtlaSil
  3.  Sana ayna olacak insani bul.
    Namaz kilmak istiyorum ama kilamiyorum diyordum.bir gun karar verdim baslicam dedim ama dualr sureler cok karisik nasil ezberlicem diye kendimi parcaliyordum olmuyodu biraktim pesini bir sure ole devam ettim hayatima. Ama icimdeki ses beni hep yedi bitirdi hadi hadi hadi.diger ses surekli uff bos ver ne namazi ya diyodu ama hic duymak istemiyordum o sesi duymadinda.birgun intr girdim namaz kilmak istiyorum yazdim.gulumcenin kalemi diye bir yazi takildi gozume.namaz kilmak istiyorum ama kilamiyorum diyen kardeslerime diye bir baslik dikkatimi cekti tikladim icerigini okudugumda kalbimi bir huzur kapladi sanki eksik olan tarafimi tamamladi bu yazi.bir soru sordum cvp verdi bana namaza bildigin dualarla basla diye.inanin o gece sure ve dua ezberledim ertesi sabah namaza basladim. Simdi rabbine sukurler olsun bana kapilarini actigi karsima seni cikardigi icin gulumce.rabbim herkese nasip etsin dusunecek kaybedecek cok vaktimiz yok elinizi kalbinize koyun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MaşaAllah, çok mutlu oldum kardeşim.. siz yürekten istediniz Allah da doğruya yönellti.. Son nefese kadar şevk ile daim olsun .. tüm okurlarımıza da ışık olsun inşaAllah..

      Cenab-ı Hak ayetinde şöyle buyuruyor: '' ''...Kendilerini çağırdığın bu şey; müşriklere ağır geldi. Allah; dilediğini Kendisine seçer. Kendisine YÖNELENİ de hidayete iletir. '' Şura- 13

      Sil
  4. Amin kardesim allah binkere razi olsun. Herkese nasip etsin.oyle guzel bir duyguki tarifi yok kalbim bogazimda atiyor.umarim bende baskalarina sebep olurum korkmasinlar dedimya o eli kalbine istekle koyarsan nasil sıkı bir elin seni tuttugunu hissedersin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MaşaAllah güzel kardeşim.. öyle içtenlikle anlatmış herkesi davet etmişsiniz ki.. Rabbim bu mutluluğu herkeslere yaşatsın.. biz de çağrınızı bir blogla paylaşıp davet edelim inşaAllah.
      Allah son nefese kadar daim etsin..

      Sil
  5. Ben namazı bir kılıp bir bırakan sureleri tam bilmeyen sadece fatiha ve ihlas ile namaz kılan biriyim. neden namaz gerek sorusunu kafamda cevaplayamıyordum. ama sizin Allah ın daveti demeniz beni yürekten etkiledi... Şimdi saat 23 civarı ben hemen abdest alıp bildiğimce Allah kabul ederse namazımı kılmaya Rabbimin davetine katılmaya gidiyorum. Rabbim izin verirse de bu bakış açısıyla namazımı bırakmam inşallah... sizden Allah razı olsun... umarım bilmediğim sureleri de ezberler namazımı tam kılarım sizlerin de dualarıyla. bir de kanser olduğunu yeni öğrendiğim bir yeğenim var. Rabbimin kimin duasını kabul edeceğini kimse bilemez... sizde dua ederseniz çok sevinirim. daha 11 yaşında bir kız evladı... Allah sizden tekrar razı olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim ne kadar mutlu oldum anlamam.. Namaz bize nefes veren Rabbimizin daveti.. Düşünsenize ne kadar çok ne kadar çok seviyor bizi Yaradann.. her beş vakitde davet yolluyor.. Nefes veriyor bize, biz nasıl davete icabet etmeyiz, düşünmesi bile insanın yüreğini titretiyor.. Rabbim bu andan itibaren son nefese kadar kılmayı nasip etsin şevk ile. O minik yavruya yiğeninize de Rabbim acil şifa versin. inşaAllah,.. Tüm yaşananlar imtihadır, biz sabredip tevekkül edeceğiz inşaAllah, Allah hepimizden razı olsun inşaAlah, diğer Allah sevgisi üzerine yazılarımı da okuyun.. Rabbime emanet olun.

      Sil
  6. Yazinizi yeni gordum allah kabul etsin kardesim benim gulumce ablamdan allah binkere razinolsun ne gusel kapilar aciyor insana.yegeniniz icin cok uzuldum allahim sizlere sabir guc versin o yavruyuda sizlere bagislasin insallah rabbimden gelene kurban olayim insallah bir an once sifa bulur amin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semra kardeşim, Rabbim hepimizden razı olsun.. MaşaAllah, Allah dileyen herkese kapısını açıyor.. hepimizin namazları daim olsun. Bu yavrumuza da acil şifalar versin, dualarımız onun için. Anne babasına bağışlasın.

      Sil
  7. Hocam allah razı olsun öncelikle. 19 Yaşıma geldim bir sürü hata yapıyordum namazı kılarken. Bende internetten tam olarak öğrendim Namazın kılınışını. Allah razı olsun bu tarz paylaşımlar yapanlardan. İnşallah bende sitemi açıcam. YGS sınavını atlatayım bi :)

    YanıtlaSil